Jun 23, 2013

…Posle ljubavi

II deo
Evo obećanog nastavka… Opet je 2 ujutru, uz to je i pun mesec, imam utisak da je još uvek 40˚C napolju...
"Kad sam je prvi put video, sat mi je stao!"
govorio je kasnije profesor Mišel Babić za svoj susret sa Unom u jesen 1980.”

Ovako Momo Kapor počinje knjigu “Una“. Prisećam se šta se meni dešavalo kad sam ’neke važne’ videla prvi put. Uhhhh...
Sećam se jednog zimskog upoznavanja, izlazio je iz auta, pogledao me dok je zatvarao vrata, okliznuo se i zamalo mi pao pod noge... „Prvi put te vidim, a već si na kolenima ispred mene!“ – rekoh. I tako je počelo...da, tako kako je počelo, tako je i bilo par narednih meseci, godina: klizavo i trapavo. I kad se završilo, ostala je ta slika i to osećanje: ja stojim i pružam mu ruku da ustane.
U drugoj priči, bilo je puno ljudi okolo, upoznali smo se, krajičkom oka sam ga primetila dok je odlazio, i pomislila: „Kako je neobičan, i sat mu je čudan, čak i za moj ukus“. Sledećeg puta kad smo se sreli, posle godinu dana, mozak mi je stao... I sve je bilo neobično, čudno, vanvremenski i vanserijski, i sve vreme  bez pameti... I rastanak potpuno isti: neobičan, čudan... Kao da me je progoreo, zvonili su mi u ušima stihovi Sergeja Jesenjina:

Ovu vatru sudbinom očajno
ne zovi, veza lakoumna to je.
Kao što smo se susreli slučajno,
rastaćemo se uz smešak nas dvoje.“


Al’ ipak mi dugo nije bilo do smeška...

A opet tamo neke davne zime, kroz gužvu i gomilu ljudi, primetila sam pogled, i oči uokvirene dugim trepavicama... vidim ih i sad... mnogo godina posle... samo ono što je u njima, više nije isto. A jos su manje osećanja ista...

Kažu da je prvi utisak najbitniji, može biti i pogrešan, ali se najčešće na njega oslanjamo. Ako pitate psihologe, svašta će vam reći o prvom utisku:  i da se sastoji od nekoliko komponenti, i da se tu radi o tome kako se vi osećate u vezi sa samim sobom, u vezi sa tom drugom osobom, i kako se ona oseća, i kakva su vaša očekivanja i potrebe u odnosu jedno na drugo... Ja ću ipak u ove sitne sate prihvatiti naučnu definiciju prvog utiska koju sam našla kod Vukajlije: „Wallpaper nečijeg uma. Ono što krasi tu osobu i čemu se divimo, sve dok ne saznamo da se ispod svega toga krije pentium kec“. Jeste, često se tako na prvi pogled očaramo, a onda neminovno i razočaramo... Da li ’sam se razočarala’ ili ’me je razočarao’, kakve veze na kraju krajeva ima?! Rezultat je isti...
I da se vratim na Eustahija opet (vidi prethodni blog i crtani film).
Eustahija sve vreme kroz ljubavne jade vodi njegov ’Love Coach’. I kad mu nestane ideja kako da osvoji svoju dragu, tu je pčelica sa Trinidada da mu priskoči u pomoć. Imamo i mi neke svoje pčelice: prvi utisak, iskusnija drugarica, drug, zvezde, horoskop, intuicija... A onda se desi da smo u pokušajima da ništa ne propustimo, da ’sve isapadne kako treba’, ustvari promašili suštinu: da vidimo sebe i drugu stranu kao celinu, i crnu i belu, da osećamo i da se prepustimo osećanjima... Zagledajući svako stablo, promakla nam cela šuma...
A u međuvremenu, dok jedno od nas igra ’e nedamtise igricu’, muči drugu stranu nejavljanjem, uživa u tome da druga strana čezne, nada se da joj čežnja nikad neće dosaditi, dođe neka Hortenzija... ili se wallpaper promeni... Pogledaš nazad, i vidiš sve greške koje si pravi(o)la...
I šta ostaje posle ljubavi:
Da, u savremenoj verziji može još štošta da se doda:
  •  Navika da ujutru, dok se šminkaš, osluškuješ da čuješ zvuk dolazeće poruke…
  • Stotine SMS-ova na računu za mobilni…
  • Navika da stalno proveravaš mailove, poruke, sve medije gde ste se sretali i razmenjivali nežnosti…  da u  samoposluzi uzimaš piće koje on voli,čokoladu i keks koji inače ne jedeš sama…
  • Navika da staješ pod tuš kad se vraćaš s puta, a onda se tuširaš hladnom vodom, jer si zaboravila da nije imao ko da ti uključi bojler...
  • Miris njegove kose na jastuku…
  • Siva majica koja ti se nikad nije dopala, ali 'kupi je, dobro ti stoji...'
  • Isečci avio-karata, pozorišnih i drugih ulaznica u džepovima i torbama koje nisi dugo nosila…
  • Zaboraviš da nahraniš mačku ujutru, jer to je uvek on radio…
  • Zaboraviš da zoveš taxi posle kafane, jer te uvek on čekao…
  • I njegovo: "hmmm....njam-njaaam..." 

…Ako ste bili dovoljno pametni da ništa od svega prethodno napisanog ne važi za vas, super! Čestitam! A ako ne, onda dodajte još nešto na spisak.
…I ne verujte Jesenjinu sasvim kad kaže da “ko je ljubio, taj ne ljubi više” :-)

9 comments:

  1. Iako sam tekst pročitala u nedelju u 9h, još uvek bunovna, moram da primetime da je kod mene, prvi utisak, ugl. pogrešan. Ne mogu da se setim, da je na mene I jedan prijatelj ili "neko važan", pri prvom susretu ostavio, neki, upečatljiv utisak. Zapravo, često ne primetime I "nacrtano" :/ Taj moj talenat je ,verovatno, kriv što I mene okolina pogrešno procenjuje.

    ReplyDelete
  2. Mene nema ovde... Svejedno,ovi isecci od avio karata i SMSovi mozda... Dodaj i zajednicku knjigu na spisak ;-)Sad znas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajoooj...pa zbunio si me oslovljavanjem u proslom komentaru...Ti si u planu za roman :-)
      Da, dodajte na spisak knjigu, najbolje ako ste imali "Ako ikad raskinemo, ovo je moja knjiga" Jason Logan. To vam dodje kao neki zabavni vodic kroz raskid, suuuper je.
      @S.B. hvala sto me citas :-*

      Delete
  3. Ali hvala Bogu te uvek ima novih puteva na kojima se stari zaboravljaju ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obuj draga patike i spremi se za sprint! ;-)

      Delete
  4. Nastavak puno bolji od dobrog pocetka ..... za razliku od raznih losih nastavaka koje zeljno ocekujemo nakon nekog dobrog pocinjanja bilo cega..... Mozda nisam kompetentan da izrazim definiciju prvog utiska i stvaranja mišljenja, ali se moja definitivno stvaraju godinama... za mnogo ljudi, ali i o njima samima u odnosu za mnoge zivotne detalje.....komplikovano, a? :-*

    ReplyDelete
  5. Ali sto rece Serbedzija u "Ne daj se Ines": "Meni je ipak najdrazi pocetak..." :-)

    ReplyDelete
  6. a sta ako i na pocetku i na kraju uvek ostaju oci koje se smese pri zajednickom susretu i ako je to "prvi i poslednji" utisak?
    sta ako 1000 puta cujes "I ništa neće dušu da zanjiše.
    Nit u drhtanje može da je svali.
    Ko je ljubio, taj ne ljubi više.
    Izgorelog niko ne zapali." pa opet dodju te oci i opet se smese???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...I onda ce opet zbog tih ociju i sat i mozak da stane...i da se i u izgorelom zapali iskra ponovo...samo neka dodju te oci.

      Delete